Indoor ski 2010

Referat fra arrangementet

Opstartsarrangement for hele familien = godt klubliv

En meget autentisk oplevelse fik vi, da vi mødte op til klubbens opstartsarrangement for hele familien den 10. oktober 2010 hos IndoorSki DK i Rødovre.

Inde i hallen blev vi mødt af en odør som i en skikælder, der kan hensætte enhver i den rette skiferie-stemning ved blot ved at indånde luften.

Hersker der tvivl om, hvad vi mener, så luk øjnene og tænk på gamle, godt brugte, våde skistøvler, og du er ved at være der …..

De, der ikke have taget egne skistøvler med, kunne låne et par. Egne ski måtte ikke medbringes.

Der er to ”bakker”, som er uendelige lange (rullebånd), og der er plads til tre på hver pist. Grupperne sammensættes efter niveau, og så går det deruda’ med undervisning fra to kompetente instruktører.

Båndet styres af instruktøren, og muligheder for undervisning synes uendelig, da instruktøren kan ændre hastigheden og vist nok også hældningen. Forenden af hver pist er der store spejle, så man også har mulighed for at se, hvordan skiløbet ser ud. Disse spejle blev dog først brugt efter den anden tur, da det kræver stor koncentration, indtil kørestilen er fundet frem. Da det at køre på rullebånd på nogle punkter er som at stå rigtig på ski, men på andre punkter er det en del anderledes.

Umiddelbart virker det som om, at det er et ganske fint alternativ før skiferien til lige at pudse stilen af eller hilse på sine skistøvler, inden ferien starter.

På trods af de uendelig pister, så mødte vi desværre ingen beverdinging på vores ture downhill, men heldigvis er centret udstyret med en bar, hvor autentiske drikkevarer kunne købes, og interiøret var også ganske realistisk. Og afterski skal der jo til, når man er sammen med hyggelige klubkammerater.

Eventministeriet havde sørget for boller og kager, som børn og voksne satte til liv efter nogle dejlige ture på ski, selvom det ikke lyder hård at stå på rullebånd, fik man alligevel lidt sved på panden.
Tak til Mette og Jannie og alle deltagerne for en herlig eftermiddag. Det bliver helt sikkert ikke vores sidste tur på indendørsski.

Matilde og Kirsteny

Oprindelig invitation