Referat fra generalforsamling i Glostrup Skiclub

35 medlemmer var mødt frem

Dagsorden:

·        Formanden bød velkommen

·        Valg af dirigent: Allan bliver valgt og han konstaterede, at generalforsamlingen var lovlig indkaldt og dermed beslutningsdygtig

Formandens beretning: (Karsten)

Formandens beretning

”Så er endnu en sæson slut, det eneste der mangler er vores afslutningsfest m. fotos fra den året der er gået.

Selv om sneen er smeltet og lifterne lukkede er der stadigvæk aktivitet i klubben. Hver onsdag mødes end masse skihajer til socialt samvær og en løbe-/gåtur i Brøndbyskoven. Og flere finder også til Kringelstien i Vestskoven om søndagen for at holde skiformen ved lige sommeren over. Ganske som det plejer når der skal være løbe-grill- fest drillede vejrguderne, men den blev afholdt som planlagt. Det blev også til en tur på golfbanen ind imellem alle de løb, der var i løbet af sommeren, bl.a. Kvindeløbet, Esrum sø, Extrem mandehørm, Berlin marathon samt Glostrup Parkstafet. Det var en dejlig aften i Solvangsparken for både løbere og supportere. Clubben stillede til start m. både børne-, kvinde-, miks-, og herrehold. Efter løbet var der hygge i vores pavillon.

Sidst på sommeren havde Albertslund kommune inviteret os med til et arrangement de kaldte Højt til Vejrs. Clubben var til stede på Herstedhøje med vores græsski og en skilift. Der var lidt startproblemer med liften men det lykkedes at få startet liften og så gik det dernedad både med slalom og styrtløb for alle der havde lyst.

Efterårsferien stod for døren og det var tid til opstartsfesten. Desværre blev vi nødt til at aflyse da der kun var omkring 10 tilmeldte skihajer udover festkomiteen. Skigymnastikken startede som vanligt med aktiviteter både tirsdag og torsdag, så der var mulighed for at komme i form til de kommende skiture. November var også tiden da løbetrøje-udvalget satte sig sammen for at designe den nye løbetrøje. I December var der, traditionen tro, Julebanko med masser af fine præmier bl.a. ski og hjelm. Sidste søndag før d.24 var der igen Jule O-løb i Harreskoven. Denne gang med mulighed for at løbe turen på ski, sneen var faldet og den blev liggende. Der var også sne til Nytårsløbet ved Vestvolden med champagne og hjemmebagt kransekage.

I starten af året tog bestyrelsen på seminar, hvor der blev arbejdet med klubbens struktur, bestyrelsens arbejds- og ansvarsområder og ideer til en fornyelse af hjemmesiden.

I denne sæson har klubben været af sted 4 gange. I uge 4 var det en voksentur til Wagrain(Østrig), Uge 7 Børnetur til Kirchberg(Østrig), uge 10 Voksentur til Campoluc (Italien) og endelig uge 11 tur til Hemsedal. Alle ture med masser af skiløb og glade skihajer. Se tur-referater andetsteds i Skihajen eller på hjemmesiden.

Stor tak til alle Gi-hajer for jeres indsats igennem året.

Tak til alle Skihajer for denne sæson og på gensyn i den nye.

Karsten, Formand

Forelæggelse af revideret regnskab ved kasserer Michael Larsen

Kassereren gennemgik og forklarede tallene.  Regnskabet blev godkendt.

Planer og struktur for det kommende år

Bestyrelsen viste deres arbejde med en ”Snekrystal”, der er en visuel strukturering omkring syv ministerier. Krystallen skal både organisere men også tydeliggøre bestyrelsens og klubbens arbejde for medlemmerne.

Præsentationen affødte en række spørgsmål og en debat omkring klubbens formål og visioner:

Bestyrelsen fastholdte, at klubben stadigvæk er Danmarks hyggeligste skiclub, men at bestyrelsen selvfølgelig gerne vil lytte til gode ideer fra medlemmerne.  Bestyrelsen har tidligere gjort brug af konsulenter fra skiforbundet, men har lige nu valgt at bruge energien til at strukturere klubbens aktiviteter og forsøge at øge informationsniveauet til medlemmerne.

Bestyrelsen har overvejet at få de unge gode skiløbere ind i klubarbejdet og det kunne evt. være ved at tilbyde tilskud til skiinstruktøruddannelser. Bestyrelsen vil arbejde målrettet på dette, da vi skal huske at skiløb og skiture er clubbens primære aktivitet.

Behandling af indkomne forslag

Bjarne OB havde sendt følgende forslag:

1.    ”Der skal være mere end én time fra morgenmad til skiskole”

Punktet blev diskuteret, og flere talte for, at det brude være noget tur arrangøren aftalte med hotellet og ikke noget en generalforsamling tog principiel stilling til.

- resultatet blev:

11 stemmer for.

13 stemmer imod.

7 stemmer blank

Forslaget blev forkastet.

2.    Forslag til afstemning: ”Man bør højst betale kr. 200 for at slippe for undervisning”

(nu er det kr. 600,-)

Forslaget affødte en stor og vigtig debat, der både gik på pengespørgsmålet men også på, hvad skiklubben skal tilbyde. Vi talte om seniorpolitik, hvor flere mente, at det skulle være ok ikke at ville på skiskole, hvis man havde været med klubben på tur i rigtig mange år. Måske skal clubben være mere rummelig?

Ordlyden af forslaget var svær at stemme om, og OB trak forslaget tilbage, da bestyrelsen lovede at arbejde videre med ’rummeligheden’ , seniorpolitik mv.

3.    Forslag:

”Der skal tages højde for ambitionsniveau for skiskolen” .

Forventninger til skiskolen er meget forskellige, ambitionsniveau ligeså.

Vil man tonse hele formiddagen uden en pause. Eller bare at pudse stilen af. ved tilmelding til turen spørger man om antal uger på ski. Man bør også spørge om forventninger til undervisningen, ved hjælp af 3-5 ”kryds af spørgsmål” så der kan tages højde for det i hold opdelingen

Forslaget er vedtaget.

Valg af bestyrelsesmedlemmer:

De 3 Bestyrelsesmedlemmer, der var på valg blev genvalgt.

De 2 Bestyrelsessuppleanter blev genvalgt.

Revisor, Keld Bager, blev genvalgt

Revisorsuppleant, Steen H, blev genvalgt .

Bestyrelsen bør lægge indkomne forslag fra medlemmer ud på hjemmesiden så medlemmerne kan se dem inden generalforsamlingen.

Eventuelt: Intet

Referent: Hanne Lindegaard