Hjemmeside

Berlin Marathon 2010

Berlin Marathon 2010, turoplæg

Turbeskrivelse:

Berlin Marathon uden deltagelse fra Glostrup Skiclub…??? Nej selvfølgelig gør vi det igen! Turen har efter vores deltagelse gennem mere end 20 år klart fået kult status.

Berlin Marathon er et af de mest velorganiserede marathonløb, og hører til mellem de 2 - 3 største i verden. Det er nu 22. gang clubben løber Berlin Marathon – første gang var i 1988, da byen stadig var delt mellem øst og vest.

Ruten foregår i Berlins centrum på en flad og hurtig rute. Tilskuerne står på hele ruten og “klapper” dig rundt. Endvidere er Berlin samtidig en utrolig spændende by i stadig udvikling og med mange kulturelle og historiske seværdigheder.

De sidste par år er der blevet lukket for tilmeldingen allerede i starten af juni. Derfor tilrådes der til hurtig tilmelding. Løbsledelsen har sat grænsen for deltagerantallet ved 40.000 løbere og 12.000 In-linere.

Vi bor som sædvanligt på Hotel Arizona. Hotellet er meget hyggeligt, har en hjemlig atmosfære og en god standard - bl.a. har alle værelser bad og toilet. Hotellet ligger på Königin Elisabeth Strasse 47 A, Charlottenburg. Hotellet ligger lidt udenfor byens centrum, men Ku’ Damm nås nemt via U-Bahn stationen Kaiserdamm.

Tidspunkt:
24. – 27. september 2010.

Indkvartering:
Vi skal som nævnt ovenfor bo på Hotel Arizona.
Forplejning: ¼ pension (morgenmad). Der arrangeres fælles aftensmad fredag og søndag samt frokost på hjemturen. Disse måltider koster ca. 600,00 kr. og er inkl. i turprisen.
Indkvarteringen foregår på 2 og 3-sengsværelser. Et par af værelserne har desværre wc / bru¬sebad på gangen.

Afrejse:
Afgang fra Vallensbæk station fredag den 24. september 2010 - kl. ca. 6.30.
Hjemkomst samme sted mandag den 27. september 2010 - kl. ca. 16.30.

Deltagerantal:
Der kan maksimalt deltage 48 personer.

Pris:
Kr. 2.600,00 pr. person i delt dobbeltværelse.
Kr. 2.450,00 pr. person i delt 3-sengsværelse.

Inkluderet i prisen er:
Transport fra Vallensbæk station og retur, færgebillet, vejskatter, ophold med ¼ pension.
Herudover fællesspisning, i alt 3 måltider.

Tilmelding:
Bindende tilmelding til Hugo Larsen snarest muligt og gerne pr. e-mail til: hugo.john.larsen@gmail.com

Samtidig skal der indbetales depositum kr. 500,00 + startgebyr kr. 550,00 på flg. bankkonto:

Nordea - Vallensbæk afd.
Reg. nr. 1420
Kontonr.: 1200 01 1909

Husk at få anført deltagernavn under ”Ref.”

Sidste frist for indbetaling er den 1. maj 2010.

Restbeløbet skal indbetales senest den 15. august 2010.

Ved afbestilling før den 15. august 2010 (skriftligt) er depositum tabt, såfremt reservedeltager ikke kan fremskaffes.
Ved afbestilling efter den 15. august 2010 ved dokumenteret sygdom ell. lignende tilbagebetales det beløb, der eventuelt refunderes af hotel m.v.
Såfremt reservedeltager kan fremskaffes refunderes det fulde indbetalte beløb minus kr. 500,00.
Eventuel tilbagebetaling finder først sted efter turens afvikling og afslutning af rejseregnskab.

Tilmelding til løbet / startnummer
Jeg har i lighed med sidste år reserveret et antal startnumre til os. Startgebyret koster kr. 550,00 kr. Priserne inkluderer leje af ChampionChip.

Aflysning m.m.:
Glostrup Skiclub forbeholder sig ret til at aflyse turen, såfremt der ikke er tilstrækkelig tilslutning. Der tages endvidere forbehold for valutasvingninger, prisstigninger på olie, færgebilletter, vejskat m.m.

Overtegning:
Såfremt turen overtegnes, noteres de resterende interesserede på venteliste. Depositum refunderes umiddelbart. Selve turens budget er baseret på, at turen økonomisk kan hvile i sig selv.
Et mindre overskud tilfalder ubeskåret det alpine arbejde i Glostrup Skiclub.

Eventuelle tvivlsspørgsmål besvares af Hugo Larsen på tlf. 2211 1005