Skiinstruktør i Glostrup Skiclub

Glostrup Skiclub tilbyder skiundervisning på alle klubture. Det er denne undervisning, der er årsag til, at medlemmerne i klubben generelt er meget dygtige skiløbere samt, at der heldigvis er langt mellem de alvorlige skader på klubturene.

Hvis du vil vide mere om konceptet for skiskolen i Glostrup Skiclub, så klik her.

Kvalificerede instruktører er i sagens natur forudsætningen for at kunne tilbyde kvalificeret skiundervisning, og Glostrup Skiclub har behov for flere skiinstruktører.

Der er flere muligheder for at blive skiinstruktør i klubben, og Den Danske Skiskole under Dansk Skiforbund gennemfører flere forskellige alpine uddannelser.

Vejen til en international anvendelig skiinstruktøruddannelse er både langvarig og dyr, og forudsætter typisk flere sæsoner på ski, højskoleophold og flere uddannelseskurser i alperne. Der er imidlertid mulighed for at få en kortere uddannelse, der er målrettet skiundervisning på klubniveau.

Som skiinstruktør i Glostrup Skiclub skal du:

·         Være instruktør på klubbens skiture enten alene eller i et team.

·         Være ansvarsfuld, moden og sikkerhedsbevidst i et socialt fællesskab.

·         Have flair for pædagogik og undervisning.

·         Have lyst til at undervise både børn og voksne på forskellige niveauer.

·         Være glad for at lære andre at løbe på ski.

·         Kunne planlægge, sammensætte og strukturere et undervisningsforløb.

·         Være uddannet i Den Danske Skiskole, eksempelvis som klubinstruktør, eller have tilsvarende kvalifikationer, eksempelvis fra udlandet.

·         Være indstillet på at yde det bedste for klubben.

Det er naturligvis en forudsætning for at blive skiinstruktør, at du er en meget dygtig og habil skiløber, der kan løbe på ski i alle slags terræn og føre.

Hvis du vil vide mere om Dansk Skiforbund og Den Danske Skiskole, så se hjemmesiderne: http://www.skiportal.dk  og http://www.dendanskeskiskole.dk

Har du lyst til at gå i gang med en uddannelse som ski- eller klubinstruktør, eller er du blot interesseret i yderligere detaljer, så kontakt Skiministeriet.

Skiprospect i Glostrup Skiclub

Hvis du syntes ovenstående lyder spændende, men ikke er helt afklaret med, hvorvidt rollen som skiinstruktør er noget for dig, hvorvidt du vil bruge kostbare feriedage på en instruktøruddannelse eller om du er dygtig nok på ski, så har Glostrup Skiclub et godt tilbud til dig, idet du har mulighed for at afprøve det hele under trygge og kontrollerede forhold!!

Som Skiprospect i Glostrup Skiclub har du mulighed for at afprøve rollen som hjælpeinstruktør på en klubtur, hvor du følger en uddannet skiinstruktør og assisterer denne i et normalt undervisningsforløb. Du vil i den forbindelse blive præsenteret for de udfordringer, problemstillinger og oplevelser, der kendetegner en undervisningssituation på ski. Vigtigst af alt; du gør det i trygge rammer sammen med en instruktør, og efter en uge som Skiprospect har du et godt udgangspunkt for en eventuel beslutning om et uddannelsesforløb i Den Danske Skiskole.

Som Skiprospect i Glostrup Skiclub bærer man samme rygmærke som klubbens øvrige medlemmer men betaler kun halv pris for klubturen.

Hvis du er interesseret i at prøve rollen som Skiprospect i Glostrup Skiclub eller blot vil høre yderligere, så kontakt Skiministeriet (skimin@glostrupskiclub.dk) .

Artikel forfattet af Peter Holgersen, September 2011.

Sidst opdateret December 2011, Hans Henrik