Fod på det ..

Referat fra fysioterapeut aften d. 6/2 2003

Klik her for at se den oprindelige invitation.

Den 6 februar mødte ca. 20 skihajer op på præstegården i Glostrup for at lære noget om fødder og hvordan de skal behandles.

Henrik Hurtigkarl og Jacob Glise med henholdsvis fysioterapeut og elite-løber baggrund, havde forberedt en præsentation med fokus på fodrelaterede problemer i forbindelse med f.eks. løb og skiløb.
I løbet af foredraget gennemgik de to systematisk mekanikken og de fysiske påvirkninger ved løbetræning. Vi lærte også noget om de hypigst forekomne skader - og hvad man kan gøre for at forebygge dem.

Efter foredraget var det af med sko og strømper og op på spejlkassen for at få konstateret om ens løbestil stillede krav om den en eller anden slags sko.

Som det første arrangement i clubbens historie var der mulighed for at tilmelde sig via klubbens hjemmeside på internettet. Man må sige at det var en succes -- alle undtagen to havde faktisk tilmeldt sig på denne måde...

/hhh

Invitation til fysioterapeut aften

Har du helt fod på det?

Hvis ikke, har du mulighed for at komme og lytte til en som har helt check på det der med fødder.

Torsdag d. 6 februar 2003 afholder klubben en fysioterapeut/foredrags aften med titlen:

Fødder og fodrelaterede problemer i forhold til træningsforberedelserne til ekstreme sportsgrene som skiløb og Maratonløb

Foredragsholderen vil primært være Henrik Hurtigkarl Fysioterapeut og Grundinstruktør under DSKIF.
Derudover har Henrik inviteret Jacob Glise fra New Balance Tidligere eliteløber og nu løbskommentator på eurosport om at komme med og sige et par bevingede ord omkring løb, løbestil og skovalg.

Efter foredraget vil der være mulighed for henholdsvis råd og  vejledning af fysioterapeuten vedr. evt. fodrelaterede problemstillinger, samt at få testet sine fødder på Jacob´s spejlkasse

Arrangementet afholdes Torsdag d. 6 februar Kl 19:00 på Glostrup Præstegård.

Bemærk at skigymnastikken alligevel er aflyst den dag, så der skulle være hul i kalenderen!
Der vil være mulighed for at købe øl og vand på stedet. Varighed er ca. 3 timer.

Tilmelding sker ved at udfylder formularen nedenfor. Du kan også ringe til Hans Henrik på 45571930.

Navn:

Antal personer:

Hvis du har problemer med formularen, eller fortryder din tilmelding, så send en mail til tilmeld@glostrupskiclub.dk